Wybierz producenta
Opona Michelin CROSSCLIMATE SUV w rozmiarze 235/60 R18 o indeksie prędkości W do 270 km/h oraz o indeksie nośności 107 do 975kg na oponę. To idealne rozwiązanie do stosowania w codziennym użytkowaniu auta.
Opona Michelin CROSSCLIMATE SUV charakteryzuje się efektywnością paliwową w klasie b co przekłada się na zużycie paliwa podczas podróży. Opona posiada klasę b w przyczepność na mokrej nawierzchni co informuje nas o długości hamowania na asfalcie. Opony wytwarzają hałas na poziomie 69 dB. Im niższy poziom hałasu, tym większy odczuwamy komfort akustyczny w kabinie auta.
Opony przeznaczone są na sezon caloroczne do samochodów typu 4x4.
Każda dostawa jest dostarczana w przeciągu jednego dnia darmową wysyłką. Każda sprzedawana przez nas opona została wyprodukowana w . Wszystkie opony są objęte gwarancją producenta 5 lat.
Michelin CrossClimate SUV to całoroczne opony klasy premium przeznaczone
do jazdy w każdych warunkach pogodowych. Model wyróżnia się zrównoważonymi osiągami zarówno w warunkach zimowych, jak i letnich.
Kierowcy decydujący się na zakup opon Michelin CrossClimate SUV mogą
liczyć na bezpieczeństwo i spokój w każdych warunkach pogodowych.
Innowacyjna, elastyczna mieszanka gumowa zapewnia przyczepność niezależnie od temperatury.
Sztywne klocki ze sfazowanymi krawędziami zwiększają efektywność
hamowania, a niepowtarzalna rzeźba bieżnika w kształcie litery V
zwiększa mobilność opon na śniegu. Bieżnik o dużej sztywności przedłuża
żywotność opony, dlatego model Michelin CrossClimate SUV zaleca się
kierowcom ceniącym wygodę i bezpieczeństwo przez cały okres użytkowania - od pierwszego do ostatniego kilometra.
Michelin to największy w Europie i jeden z największych na świecie producent opon. Jego siedziba znajduje się w Clermont-Ferrand (Puy-de-Dôme) we Francji. Michelin znany jest również z wydawanych przez siebie map i przewodników („Guide Michelin”) dla turystów zmotoryzowanych.
Opony Michelin należą do najwyższej klasy jakościowej i cieszą się uznaniem w ponad 170 krajach całego świata. Grupa Michelin produkuje niespełna 200 milionów opon rocznie w 68 zakładach produkcyjnych rozmieszczonych w 17 krajach, m.in. w Polsce (Olsztyn).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A.
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).