Wybierz producenta
Opona Goodyear Eagle LS2 *RSC ROF w rozmiarze 245/45 R19 o indeksie prędkości V do 240 km/h oraz o indeksie nośności 102 do 850kg na oponę. To idealne rozwiązanie do stosowania w codziennym użytkowaniu auta.
Opona Goodyear Eagle LS2 *RSC ROF charakteryzuje się efektywnością paliwową w klasie d co przekłada się na zużycie paliwa podczas podróży. Opona posiada klasę c w przyczepność na mokrej nawierzchni co informuje nas o długości hamowania na asfalcie. Opony wytwarzają hałas na poziomie 71 dB. Im niższy poziom hałasu, tym większy odczuwamy komfort akustyczny w kabinie auta.
Opony przeznaczone są na sezon letnie do samochodów typu osobowy.
Każda dostawa jest dostarczana w przeciągu jednego dnia darmową wysyłką. Każda sprzedawana przez nas opona została wyprodukowana w . Wszystkie opony są objęte gwarancją producenta 5 lat.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A.
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek:
Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Diplomat, Kelly) oraz Firma
Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica) zwane dalej
odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta
opony. Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru
Rzeczypospolitej Polskiej.
I. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI.
1.
Gwarancja obejmuje przyczyny tkwiące w oponach a w szczególności
związane z wykonawstwem, materiałami lub konstrukcją, o ile one wystąpią
w ciągu terminu określonego jak niżej:
a) opony osobowe, dostawcze, 4 x 4 oraz motocyklowe – 60 miesięcy od daty zakupu lub od daty produkcji,
b)
opony ciężarowe; pod marką Goodyear oraz Dunlop – 48 miesięcy od daty
zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon
starszych niż 8 lat, pod marką Sava oraz Fulda – 36 miesięcy od daty
zakupu lub 48 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon
starszych niż 8 lat,
c) opony rolnicze, przemysłowe oraz do prac
ziemnych inne niż wymienione w pkt. a-b i d-e – maksymalnie 60 miesięcy
od daty zakupu lub od daty produkcji,
d) opony rolnicze o średnicy
osadzenia do 10 cali oraz do wózków przemysłowych 12 miesięcy od daty
zakupu lub 24 miesiące od daty produkcji,
e) opony bieżnikowane lub
usługa bieżnikowania – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od
daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat,
opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez
Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię.
Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Użytkownika z usługi
bieżnikowania.
Uwaga: W przypadku braku dołączenia do zgłoszenia reklamacyjnego dowodu zakupu Gwarant bierze pod uwagę datę produkcji opony.
2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać u Sprzedawcy opon lub pojazdu (dotyczy pierwszego wyposażenia - OE).
3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
a) zgłoszenie reklamacji poprzez przedłożenie kompletnie wypełnionego formularza opracowanego przez Gwaranta,
b) przekazanie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym opony oraz dołączenie kopii dowodu zakupu i karty gwarancyjnej,
c)
zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje)
oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj.
przy zużyciu opony nie więcej niż 10%,
d) na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu,
4.
Informacja o uznaniu lub nieuznaniu reklamacji przekazywana jest do
Sprzedawcy e-mailem, jako załącznik PDF, po czym Sprzedawca przekazuje
ją niezwłocznie Użytkownikowi.
5. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji, nie przysługuje odwołanie do Gwaranta.
6.
W przypadku nieuznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na
koszt Klienta a ponadto Klient może zostać obciążony kosztami transportu
opon z punktu zakupu opon lub pojazdu do siedziby Gwaranta.
7. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
8.
Niniejszą gwarancją nie są objęte opony z nieczytelnym/usuniętym
numerem DOT i /lub numerem homologacji europejskiej ECE i/lub nr
fabrycznym i/lub datą produkcji, zużyte poniżej granicznej głębokości
bieżnika (opony których wskaźniki maksymalnego zużycia - TWI zostały
odkryte w
jakimkolwiek miejscu opony) oraz naprawiane, pogłębiane, modyfikowane poza producentem.
9. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
a)
nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas
których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z
nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji
chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów
ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur,
b) używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi,
c)
nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia odpowiedniej pasty
monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub
typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz
zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu O
nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta,
zastosowania dętki do opony bezdętkowej,
d) eksploatacji nadmiernie
obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności
opony i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na
tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami,
e) jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania,
f)
niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej
geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych
amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów,
drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia a także nieprawidłowo
działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR,
ESP),
g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim),
h)
nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych
warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach
sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa
sportowego,
i) przebicia, przecięcia, rozdarcia oraz zakleszczenia
ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów,
uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony,
najechaniem na krawężnik, wyrwę, ostry/kanciasty przedmiot w/na jezdni,
wypadku lub kolizji itp.,
j) szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”,
k) odłupania, wyszarpania gumy bieżnika i innego umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony,
l) naturalnego procesu starzenia się gumy.
10.
Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za
czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem
reklamacji niedogodności lub koszty.
11. Gwarancja na sprzedany towar
konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień
Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w
oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141 z 2002 r.,
poz.1176 z późniejszymi zmianami).
II. ZASADY ROZLICZANIA REKLAMACJI UZNANYCH.
1.
W przypadku uznania reklamacji opona przechodzi na własność Gwaranta a
Użytkownik otrzymuje rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej,
użytecznej części opony. Realizacja rozliczenia odbywa się za
pośrednictwem Sprzedawcy.
2. Procentową wielkość rekompensaty oblicza się wg poniższej formuły:
A – procentowa wielkość rekompensaty [%]
B - głębokość rzeźby reklamowanej opony [mm](do kalkulacji przyjmuje się najniższe miejsce)
C - głębokość bieżnika opony nowej [mm]
Uwaga: Gwarant, według swojego wyboru, może w ramach uznanej reklamacji oponę naprawić.
III. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON.
a)
montować na pojeździe opony dokładnie w rozmiarze, nośności i
maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla
danego pojazdu,
b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
c)
należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na
początku eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 10 tys. km,
zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie
elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk i opon,
d)
dokonywać okresowej rotacji tj. zmiany pozycji opon na pojeździe nie
rzadziej niż co 5-7,5 tys. km, o ile producent pojazdu nie zaleca
inaczej, co zapobiega ewentualnemu nierównomiernemu zużyciu bieżnika,
e)
ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie dwóch godzin
od zatrzymania pojazdu i nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz
każdorazowo przed dłuższą podróżą,
f) eksploatować oponę, stosując
zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w
odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu (informacje te są
dostępne w punktach sprzedaży opon i w katalogu producenta),
g) kontrolować stan techniczny pojazdu,
h) eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy,
i) kontrolować na bieżąco stan opon i wymieniać w przypadku stwierdzenia uszkodzeń ,
j) montować / demontować i wyważać opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach,
k)
należy zawsze dostosować styl jazdy prędkość do warunków panujących na
drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego
hamowania i przyspieszania - szczególnie zrywania przyczepności kół
napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół,
l) unikać styczności opony z olejami, smarami i substancjami chemicznymi,
m) należy zawsze wymieniać zawór na nowy przy wymianie opon,
n) przy wyborze i zakupie opon zasięgnąć u sprzedawcy informacji o oponach i sposobie ich eksploatacji,
o)
zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w
opony o głębokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie
TWI-Tread
Wear Indicator), w oponach zimowych o najnowszej konstrukcji, oprócz
oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej
głębokości bieżnika w warunkach zimowych (4 mm), umieszczone na poziomie
miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki(tzw. WWI-Winter Wear Indicator) w
barku.
IV. PRZECHOWYWANIE OPON.
Opony należy przechowywać zawsze
czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed
działaniem ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych.
Opony
zamontowane na obręczach przechowuje się zawieszone na hakach lub
ułożone płasko jedno koło na drugim (maksymalnie 4 koła). Opony bez
obręczy przechowuje się w pozycji pionowej (stojącej)
W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby uniknąć trwałych deformacji.