Wybierz producenta
30 dni na zwrot
Zwrot bez podania przyczynyGwarancja producenta
Tylko nowe, oryginalne produktyDarmowa wysyłka
Zapłacimy za Twoją przesyłkęOpona Apollo Aspire XP Winter w rozmiarze 225/40 R18 o indeksie prędkości V do 240 km/h oraz o indeksie nośności 92 do 630kg na oponę. To idealne rozwiązanie do stosowania w codziennym użytkowaniu auta.
Opona Apollo Aspire XP Winter charakteryzuje się efektywnością paliwową w klasie E co przekłada się na zużycie paliwa podczas podróży. Opona posiada klasę B w przyczepność na mokrej nawierzchni co informuje nas o długości hamowania na asfalcie. Opony wytwarzają hałas na poziomie 72 dB. Im niższy poziom hałasu, tym większy odczuwamy komfort akustyczny w kabinie auta.
Opony przeznaczone są na sezon zimowe do samochodów typu osobowy.
Każda dostawa jest dostarczana w przeciągu jednego dnia darmową wysyłką. Każda sprzedawana przez nas opona została wyprodukowana w do 36 miesięcy. Wszystkie opony są objęte gwarancją producenta 3 lata.
Model Apollo Aspire XP Winter to opony zimowe przeznaczone do aut osobowych.
Początki działalności firmy Apollo sięgają 1972 roku w Indiach, a obecnie jest jednym z największych producentów opon na świecie. W 2009 roku Apollo Tyres wykupiło holenderską markę Vredestein zmieniając przy tym nazwę na Apollo Vredestein BV. Obecnie opony Apollo produkowane są zarówno w Azji, jak i w holenderskich fabrykach. Opony Apollo zyskały zaufanie nie tylko kierowców na całym świecie, ale także czołowych producentów aut, takich jak Audi, Mercedes, Volkswagen, czy Fiat.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A.
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
1. Firma Apollo Vredestein Opony Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie produktów wyprodukowanych przez producenta, na które została wydana Karta Gwarancyjna, przy używaniu ich zgodnie z przeznaczeniem.
2. Ilekroć w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji użyte jest jedno z poniższych określeń, oznaczają one odpowiednio:
• „Gwarant” – oznacza nabywcę produktu wyprodukowanego przez producenta.
• „Producent”- Apollo Vredestein B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prawa holenderskiego z siedzibą w Holandii.
• „Produkt” – opony osobowe, dostawcze, do pojazdów typu SUV, rolnicze i przemysłowe.
• „Gwarancja” – oznacza gwarancję jakości Produktu, udzieloną zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Gwarancji przez Gwaranta.
• „Numer DOT” – oznacza datę wyprodukowania produktu przez producenta, umieszczoną trwale na boku opony.
• „Całkowite zużycie produktu” – sytuacja, w której wysokość rzeźby bieżnika jest niższa niż 1,6 mm.
• „Procentowy stopień zużycia produktu” – pozostała głębokość bieżnika w używanej oponie, wyliczona w odniesieniu do głębokości bieżnika nowej opony na podstawie nw. wzoru:
A - stopień zużycia opony (w %)
B – aktualna średnia głębokość bieżnika opony (zmierzona w 3 pkt obwodu opony) (mm)
C – wysokość bieżnika nowej opony (mm)
3. Gwarancją objęte są wyłącznie wady produktu wynikłe podczas jego eksploatacji z przyczyn tkwiących uprzednio w produkcie, obejmujące wady konstrukcyjne, materiałowe i wykonawcze.
4. Gwarant udziela gwarancji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres gwarancyjny, wynoszący 3 (trzy) lata, liczony od daty zakupu produktu lub od momentu osiągnięcia całkowitego zużycia produktu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
5. Gwarancja nie obejmuje wad produktu wynikających z:
• nieprawidłowego transportu, przechowywania niezgodnie ze standardami branży
oponiarskiej i użytkowania produktu, podczas których narażony jest on, w szczególności na odkształcenia, wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń, oddziaływania substancji chemicznych i wysokich temperatur,
• eksploatacji produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem i / lub parametrami technicznymi,
nieprawidłowego montażu lub demontażu produktu,
• eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującego przekroczenie dopuszczalnej nośności produktu, określonej przez producenta i / lub dopuszczalnych nacisków na osi, wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych przez obowiązujące przepisy,
• niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy, w tym w szczególności jazdy z nadmierną prędkością, gwałtownego hamowania lub przyspieszania,
• niewłaściwego stanu technicznego pojazdu,
• nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji produktu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych,
• eksploatacji produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w stosunku do zaleceń producenta pojazdu i / lub producenta,
• wszystkich uszkodzeń mechanicznych, w tym także spowodowanych oddziaływaniem substancji chemicznych,
• użycia w zawodowych sportowych lub innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
• zdarzeń naturalnych lub spowodowanych innymi okolicznościami, pozostałymi poza kontrolą producenta pojazdu i producenta, w tym w szczególności takich jak: wypadek drogowy, pożar, powódź, itp.
6. Gwarancja nie obejmuje produktów:
• naprawianych, bez względu na sposób naprawy i podmiot, który naprawy dokonał,
• bieżnikowanych, bez względu na technologię, jakość wykonania oraz podmiot odpowiedzialny za ten proces,
• z nieczytelnym, usuniętym lub uszkodzonym numerem DOT,
całkowicie zużytych.
7. Celem skorzystania z gwarancji, Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest dostarczyć produkt do miejsca jego zakupu.
8. Przyjęcie reklamacji następuje poprzez sporządzenie stosownego protokołu.
9. W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji, Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest do dostarczenia reklamowanego produktu do podmiotu wskazanego w pkt 7, w terminie nie dłuższym niż 14 dni, licząc od daty wykrycia wady.
10. Niezgłoszenie reklamacji w terminie podanym w pkt 9 wyłącza odpowiedzialność z tytułu gwarancji.
11. Podstawą skorzystania z uprawnień z tytułu gwarancji jest przedłożenie przez Uprawnionego
z gwarancji ważnej Karty Gwarancyjne, zawierającej datę sprzedaży, dane produktu oraz pieczęć sprzedawcy, wraz z dowodem zakupu (paragonem lub fakturą VAT). Karta Gwarancyjna bez powyższych danych jest nieważna i nie jest dokumentem upoważniającym do skorzystania z uprawnień wynikających z gwarancji.
12. Gwarant oświadcza, iż reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu 30 dni od daty dostarczenia reklamowanego produktu do miejsca jego zakupu, przy czym gwarant nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w zachowaniu powyższego terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od gwaranta, a leżących po stronie Nabywcy i / lub podmiotu przyjmującego reklamację.
13. W przypadku uznania reklamacji na wadę produktu zgłoszoną w okresie obowiązywania gwarancji określonym w pkt 4, Nabywca ma prawo:
• do bezpłatnej wymiany produktu na nowy, wolny od wad, jeżeli wada produktu ujawni się w okresie pierwszych 12 miesięcy użytkowania produktu,
• do obniżenia kosztu zakupu produktu, jeżeli wada produktu ujawni się w okresie po upływie pierwszych 12 miesięcy użytkowania produktu; koszt zakupu produktu zostanie pomniejszony o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia produktu; przez koszt zakupu produktu rozumie się aktualną na dzień obniżenia kosztu zakupu produktu, cenę detaliczną produktu.
14. W przypadku wystawienia przez sprzedawcę na zakupiony produkt faktury VAT, przyjmuje się, że Uprawniony z gwarancji będzie wykorzystywał Produkt w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
15. Prawa i obowiązki Stron wynikających z niniejszej gwarancji reguluje wyłącznie treść postanowień ujętych w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji.
16. Udzielenie przez gwaranta gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Nabywcy, wynikających z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.