Wybierz producenta
30 dni na zwrot
Zwrot bez podania przyczynyGwarancja producenta
Tylko nowe, oryginalne produktyDarmowa wysyłka
Zapłacimy za Twoją przesyłkęOpona Yokohama ADVAN V61 w rozmiarze 235/60 R19 o indeksie prędkości V do 240 km/h oraz o indeksie nośności 103 do 875kg na oponę. To idealne rozwiązanie do stosowania w codziennym użytkowaniu auta.
Opona Yokohama ADVAN V61 charakteryzuje się efektywnością paliwową w klasie B co przekłada się na zużycie paliwa podczas podróży. Opona posiada klasę C w przyczepność na mokrej nawierzchni co informuje nas o długości hamowania na asfalcie. Opony wytwarzają hałas na poziomie 67 dB. Im niższy poziom hałasu, tym większy odczuwamy komfort akustyczny w kabinie auta.
Opony przeznaczone są na sezon letnie do samochodów typu osobowy.
Każda dostawa jest dostarczana w przeciągu jednego dnia darmową wysyłką. Każda sprzedawana przez nas opona została wyprodukowana w do 36 miesięcy. Wszystkie opony są objęte gwarancją producenta 5 lat.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A.
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
KARTA GWARANCJI OPON SAMOCHODÓW OSOBOWYCH,
TERENOWYCH I DOSTAWCZYCH
Firma Yokohama Rubber Co. Ltd. („YOKOHAMA“) ustanawia ten Program Gwarancji Opon samochodów
osobowych, SUV-ów i dostawczych („Program Gwarancji”).
Niniejsze Zasady nie gwarantują gwarancji ani nie oświadczają, że tego rodzaju produkty nie ulegną
zużyciu bądź awarii lub nie staną się niezdatne do użytku przy braku odpowiedniej konserwacji.
1. WARUNKI GWARANCJI NA OPONY
Niniejszy Program Gwarancji ma zastosowanie u wszystkich dystrybutorów opon YOKOHAMA do
samochodów osobowych, lekkich samochodów ciężarowych, opon samochodów ciężarowych i
autobusów, opon przemysłowych i opon terenowych.
2. SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE/POSTANOWIENIA DLA WYKONANIA NINIEJSZEGO PROGRAMU
Gdy szczegółowe informacje i/lub postanowienia są wymagane w pomyślnym przebiegu Programu
Gwarancji, firma YOKOHAMA może dodać i/lub zmienić szczegółowe informacje i/lub postanowienia w
niniejszym Programie Gwarancji jako „warunek” w każdym momencie.
3. RODZAJE OPON OBJĘTYCH GWARANCJĄ (ORAZ CZAS TRWANIA)
Opony YOKOHAMA przeznaczone do samochodów osobowych, lekkich samochodów ciężarowych,
opony samochodów ciężarowych i autobusów, opony przemysłowe i opony terenowe, które zostały
wyprodukowane w ciągu 60 miesięcy są objęte gwarancją w zakresie niezdatności do użytku innego
rodzaju niż uszkodzenia określone w CZĘŚCI 4.
Gwarancja w stosunku do pozostałej użytecznej głębokości rowka:
A. Jeśli opona YOKOHAMA w określonych warunkach stanie się niezdatna do użytku, gwarancja będzie
obowiązywać
na podstawie proporcjonalnego podziału pozostałej użytecznej głębokości rowka.
B. Pozostała użyteczna głębokość rowka obliczana jest następująco;
Pozostała użyteczna głębokość rowka = Pozostała głębokość rowka – 1,6 (mm).
Ostatnich 1,6 mm (wysokość wskaźnika zużycia bieżnika) głębokości rowka nie uważa się za pozostałą
użyteczną głębokość rowka.
4. NINIEJSZA GWARANCJA NIE OBEJMUJE
Opony YOKOHAMA nie są objęte gwarancją w zakresie jakichkolwiek usterek powstałych z winy klienta,
w tym między innymi:
A. Opony uszkodzone przez warunki drogowe (przeszkody, gruz, etc.), ogień lub w wyniku wypadków.
B. Opony uszkodzone przez niewłaściwe ciśnienie powietrza w oponie lub w czasie jazdy bez powietrza.
C. Opony przedwcześnie lub nieregularnie zużyte w wyniku niewłaściwego ciśnienia powietrza w oponie.
D. Opony przedwcześnie lub nieregularnie zużyte w wyniku wadliwego stanu mechanicznego pojazdu,
włączając niewspółosiowość, niewyważenie kół i uszkodzone amortyzatory lub hamulce.
E. Opony odkształcone po zużyciu pierwszych 20% użytecznej głębokości rowka.
F. Opony zużyte: 1,6 mm lub mniej pozostałej głębokości rowka.
G. Opony naprawiane lub bieżnikowane.
H. Opony wypłaszczone z powodu nieużywania.
5. WYŁĄCZENIE
Wszelkie zobowiązania lub odpowiedzialność za stratę czasu, niedogodności, utratę możliwości korzystania
z pojazdu lub przypadkowe bądź celowe uszkodzenia zostają niniejszym wyłączone. W przypadku uwag w
umowie dotyczącej dystrybucji, warunki zawarte w uwagach nie powodują wyłączenia.
A. Zobowiązania firmy YOKOHAMA:
Firma YOKOHAMA obejmuje oponę niniejszą ograniczoną gwarancją poprzez dystrybutorów firmy przez
okresu 5 lat od daty produkcji.
B. Zobowiązania dystrybutora:
a) Dystrybutor musi zachować oponę celem okazania jej osobie autoryzowanej przez firmę YOKOHAMA.
b) Dystrybutor musi ustalić swoją własne zasady gwarancji dla swoich sprzedawców i/lub klientów,
zgodnie z niniejszymi zasadami.
7. DOSTOSOWANIE ZGODNIE Z PROPORCJONALNYM PODZIAŁEM ZUŻYCIA BIEŻNIKA
A. Niezbędna jest pewność, że uszkodzona opona jest w stanie umożliwiającym regulację, jak wskazano
poniżej.
B. Należy użyć miernika głębokości rowka celem odczytania pozostałego rowka.
Zalecany przez firmę YOKOHANA punkt pomiaru głębokości rowka w przypadku określonej opony
powinien znajdować się blisko wskaźnika zużycia opony w obwodowych rowkach i nie pokrywać się ze
skosem wskaźnika zużycia bieżnika.
C. Kredyt dostosowawczy dla dystrybutorów powinien być liczony następująco:
Pozostałą głębokość rowka (mm) – 1,6
Cena podstawowa regulacji x...........................................................
Oryginalna głębokość rowka (mm) – 1,6
8. CENA PODSTAWOWA REGULACJI
Cena podstawowa regulacji jest ceną podaną w umowie dotyczącej dystrybucji.
9. INSTRUKCJE PROCESU REGULACJI
Jeśli reklamacja dotycząca jakości występuje z winy producenta, dystrybutor winien natychmiast
zgłosić szczegóły poprzez dostawcę lub bezpośrednio do autoryzowanego przedstawiciela firmy
YOKOHAMA i zatrzymać uszkodzone produkty do czasu przybycia technika z firmy YOKOHAMA, celem
zbadania przyczyn uszkodzenia oraz zebrania niezbędnych informacji o produkcie. W przypadku, gdy
technik z firmy YOKOHAMA nie może przybyć do dystrybutora na inspekcję uszkodzonych produktów
w akceptowalnym terminie, rzeczoznawca dystrybutora, autoryzowany przez firmę YOKOHAMA, może
przeprowadzić inspekcję uszkodzonych produktów i wypełnić formularz zgłoszenia reklamacji „PODANIE
O DECYZJĘ W SPRAWIE USZKODZONEJ OPONY”, wypełniając odpowiednio wszystkie pola i wysyłając
go do firmy YOKOHAMA razem z dokumentacją fotograficzną uszkodzonych produktów, jeśli zachodzi
taka konieczność. Technik firmy YOKOHAMA zweryfikuje informacje zawarte w formularzu zgłoszenia
reklamacji, wypełnionym przez autoryzowanego rzeczoznawcę dystrybutora, gdy tylko otrzyma formularz
i poinformuje dystrybutora o ostatecznej opinii. Opinia technika jest ostateczna i wiążąca dla stron.